czwartek, 24 października 2013

walizka i skandynawski prezent

Witajcie
Wciąż jestem bez aparatu jednak zdecydowałam się na sesję telefonem bo sprawa jest niecierpiąca zwłoki:)
Pierwsza kwestia to walizka. Tutaj poproszę Was o pomoc bo nie wiem jak się za nią zabrać.
Zostałam szczęśliwą posiadaczką starej walizki. Jest jednak w opłakanym stanie. I o ile z zewnątrz mogłabym zaakceptować jej wygląd o tyle środek nadaje się do całkowitego remontu.
Może miałyście już podobny problem i wiecie co powinnam zrobić. Podpowiem, że wykonana jest z bardzo twardej tektury. Miałam plan trochę ją odmalować, a środek wyłożyć materiałem. Nie wiem tylko jak go przytwierdzić:(
Czy mogę użyć tutaj zszywacza tapicerskiego? Czy lepszy będzie klej? Czy najpierw malować środek walizki? Czy od razu wyłożyć materiał?
Chętnie poczytam Wasze opinie, a tymczasem poniżej zdjęcia owego przedmiotu.





Druga sprawa to chciałam Wam pokazać co kupiłam mojej kuzynce na nowe mieszkanie. Taki upominek, koszyczek ( myślę, że jest dostatecznie skandynawski) z TK MAXXa.
Wstyd się przyznać ale wczoraj pierwszy raz byłam w tym sklepie! Miałyście rację! Tam jest całe mnóstwo pięknych rzeczy! Niestety z powodu braku funduszy dla siebie już nic nie upolowałam chodź bardzo spodobała mi się jedna lampka i teraz chyba żałuję, że nie pożyczyłam kasy od taty i jej jednak nie kupiłam :(





Widzę, że zdjęcia robione telefonem nie są tragiczne. Zatem chyba spróbuję zrobić jakąś sesję moich nowych pierdółek obiecanych w poprzednim poście:)

25 komentarzy:

  1. Fajne cacka, ale niestety to nie moja dziedzina, z walizką Ci nie pomogę:( Zdjęcia telefonem rób śmiało, są bardzo dobre. Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Z walizką niestety nie pomogę, bo nie mam w tej kwestii żadnych doświadczeń. Ale za to koszyczek jest cudny! Chętnie bym sobie taki sprawiła, ale nie mam tego sklepu u siebie :( Jaka szkoda...
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękna jest ta walizka, prawdziwe cudeńko!!!:) jednak przykro mi ale nie pomogę :(
    koszyczek dla kuzynki wspaniały!!! na pewno będzie zachwycona takim prezentem,żałuję że u mnie w mieście nie ma tego sklepu:(
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Koszyk jest fantastyczny! A TK maxx ma to do siebie, że jak coś fajnego nam się podoba, to trzeba brać od ręki, bo szybko znika. Nie raz wróciłam po coś i obeszłam się tylko smakiem:-)
    Walizka jest mega, niestety nigdy nie miałam jeszcze do czynienia z takimi pracami, ale na pewno sobie poradzisz i będzie piękna:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja marzę o takiej walizce!!!!!!!!!!!!!!! szczęściaro jedna!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja bym wyłożyła naturalnym lnem. Nie używaj takera, bo zszywki przejdą na wylot i uszkodzisz walizkę. Z klejem trzeba bardzo uważać, ja bym zastosowała taśmę dwustronną...A koszyk boski:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Super walizka, czasami widziałam na blogach, że ktoś się chwali, że ładnie taką odnowił, dając do środka np tapetę :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to byłby dobry pomysł ale nie mam niestety żadnej tapety w zanadrzu:) wiec po taniości użyje jakiegoś materiału z lumpa

      Usuń
  7. Piękny koszyczek :) ja w TK MAXX'ie jeszcze nie byłam bo jakoś mi nie po drodze :) Walizka bedzie wyglądała super jak ją odnowisz. Poszperaj w internecie, może znajdziesz jakąś inspirację. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Walizka jest po prostu cudowna... Niestety kochana nie pomogę Ci, bo nigdy nie miałam do czynienia z takim czymś... A upominek dla kuzyneczki jest prześliczny... Jestem pewna, że Twoje marzenie się spełni o lampce wymarzonej już niedługo... Buziaczki kochana

    OdpowiedzUsuń
  9. http://www.we-dwoje.pl/pomysly;na;stara;walizke,artykul,29966.html
    Może coś znajdziesz tutaj jaiś pomysł dla walizki ... Pozdrawiam i liczę ze będzie prezentacja po renowacji .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za podpowiedź! oczywiście będzie prezentacja

      Usuń
  10. Koszyczek cudowny, fajny upominek :)
    Sprawiłaś mi dużą radość swoim postem i szczerze Ci napiszę, ze również liczę na cenne rady odnośnie walizki. Ostatnio na strychu odnalazły się dwa takie cudeńka i nie mam pojęcia co z nimi zrobić. To takie małe marzenie, klasyczna i piękna waliza :)
    Dziękuję ślicznie i pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  11. fajna waliza:) dużo pracy przed Tobą, ale myślę że warto. Wydaje mi się, że jak wyłożysz środek grubszym materiałem, to nie będzie trzeba malować. Musisz odpowiednio dobrać tkaninę, żeby nic nie przebijało i żeby się materiał szybko nie zużył. No i ja bym chyba zszywkami do górnego rantu go przymocowała. Powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cuda:) Ja wyłożyłabym ją różanym materiałem, ale to u mnie normalne, wszystko co różane święte ha ha ha , a zewnętrzną część zostawiłbym taką jaka jest, tylko górę bym odmalowała różaną serwetką i na to spękacz dwuskładnikowy i na to patyna...ale popłynęłam, zrobisz jak chcesz to przecież Twoja walizka...Powodzenia
    Koszyk cudo:)
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wow! pięknie wyglądałaby ta walizka gdyby dostała się w Twoje ręce! dziękuję za podpowiedź. niestety nie dysponuję tak profesjonalnymi specyfikami i cała ta renowacja będzie raczej po taniości ale dzięki za komentarz!

      Usuń
  13. Gdybym miała w zanadrzu TAKĄ walizkę... to jednak pomalowała bym wewnętrzne drewniane listewki. Wydaje mi się, że trudno będzie je zakryć całościowo, czy to tkaniną czy tapetą. Praktyki z walizką nie mam ale latem robiłam kosz piknikowy, który od środka wyłożyłam tkaniną doczepianą na taśmę rzepową. Owa taśma ma jedną część mocno klejącą a drugą do doszycia.Tutaj możesz zobaczyć efekt końcowy. http://bzuziolandia.blogspot.com/2013/06/piknik.html
    Myślę, że sprawdziła by się świetnie a do kupienia jest w pasmanteriach :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety ja się na tym nie znam, więc nie pomogę, ale kosz cudny:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Waliza wspaniała.. też jestem w posiadaniu 5 takich starych waliz, niektóre nie są takie zniszczone, ale dwie znalezione u babci na strychu sa w takim stanie jak Twoja.. Tez własnie myśle jakby ją tu odnowić.. Wyczyszczę, zedrę co trzeba będzie i tak sobie myślę żeby wyobklejać wnętrze starymi zdjęciami, mam kilka takich z giełdy staroci, a że kocham starocie to taki pomysł zaświtał ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuje za wizytę i dobre słowo. ps świetna walizka i mega koszyk! pozdr magda

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie czekają na odnowienie właśnie takie walizki. jeszcze nie zrobiłam żadnej ale planuję jedna odnowić farba kredową, zawoskować krawędzie ciemnym woskiem aby wyglądały na spatynowane i może ozdobę decoupagem, np papierem z wzorem starych pocztówek lub zdjęć. Możesz użyć tez farby akrylowej. Środek mojej walizki jest wyklejony starym papierem. Zamierzam go zedrzeć i spróbować przytwierdzić nowy papier jeśli sie nie uda to będę próbować z materiałem. Brzeg walizki jest z drewnianej listwy wiec można spróbować zszywaczem tapicerskim z małymi zszywkami. Tyle przychodzi mi do głowy w kwestii walizki.

    OdpowiedzUsuń
  18. Cześć mam taką samą walizkę ..... jestem ciekawa czy już ją odnowiłaś? Jeśli tak pokaż co z nią zrobiłaś i jak teraz wygląda. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń